Verkkokaupan palautusohjeet

Nämä palautusohjeet koskevat vain verkkokaupasta tehtyjä tilauksia.

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostamiisi tuotteisiin. Alle 30 kg painaville tilauksille saat ilmaisen palautuksen toimimalla näiden palautusohjeiden mukaisesti.

Kun olet vastaanottanut tilauksen, tarkista aina tuotteet ja että toimitus vastaa tilausta. Tuotteilla on 30 vuorokauden palautusoikeus. Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta, mutta voit vaihtaa tuotteen myymälöissämme tietyin ehdoin. Katso ohjeet alempaa.

Palautusilmoitus

Palauttaaksesi tuotteet ilmaiseksi, sinun tulee ensin tehdä palautusilmoitus, suosittelemme käyttämään sähköistä palautusilmoitustamme, jonka linkki löytyy alta. Tämä nopeuttaa palautusten käsittelyä. Toivomme, että kerrot myös palautuksen syyn, jotta voimme kehittää palveluamme sekä seurata tuotteidemme laatua.

 

Tuotteen palautus Postin tai Matkahuollon kautta

Tuotteita voi palauttaa Postin tai Matkahuollon palvelupisteisiin asiakaspalautuksena tai Hankkijan myymälöihin alla olevin edellytyksin. Pakkaa palautettava(t) tuote/tuotteet huolellisesti. Jos tilauksen mukana on tullut palautusosoitekortti, liimaa se palautettavan lähetyksen päälle. Muussa tapauksessa käytä sopimusnumeroamme:

Postin palautustunnus: 645980

Matkahuollon palautustunnus: 9528901


Huolehdi, että paketissa on lähettäjän tiedot.

Kun palautat paketin, ota talteen saamasi kuitti. Se toimii vahvistuksena sille, että paketti on toimitettu, mikäli lähetys katoaa matkalla.

Postin palvelupisteisiin voi palauttaa korkeintaan 25 kg painavia lähetyksiä ja Matkahuollon 30 kg lähetyksiä. Lavarahtina toimitettujen tilausten palautuksesta ja siitä aiheutuneista kuluista vastaa asiakas. Jos sinulla on kysyttävää palautukseen liittyen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hankkija.fi.

Matkahuollon palautusohjeet

Matkahuollon rekisteröityneenä asiakkaana voit aktivoida palautuslähetyksen muutamalla klikkauksella Matkahuollon verkkopalvelussa tai Matkahuolto Paketit -appissa.
1. Valitse paketti Saapuvat paketit -listalta, jonka jälkeen Palauta-nappi tulee näkyviin.
2. Syötä palautustunnus: 9528901
3. Tämän jälkeen saat aktivointikoodin, jolla voit jättää palautuksen mihin tahansa Matkahuollon automaattiin tai palvelupisteeseen.

 

Mitä tuotteita palautusoikeus koskee?

Palautusoikeus koskee kaikkia verkkokaupasta tilattuja tuotteita. Palautusoikeutta ei ole räätälöidyillä tilauksilla esim. polttoöljy, pelletit, irtorehut sekä asiakasta varten muokatut tuotteet. Jos olet epävarma, suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hankkija.fi.

Täyden kauppasumman palauttamiseksi tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan. Jos tuotteissa näkyy merkkejä käytöstä tai vahingoista tai niitä ei ole kokonaisuudessaan palautettu, pidätämme oikeuden asianmukaiseen korvaukseen.

Jos tuote on rikki tai viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tuotteen vaihto ja palautus myymälään

Verkkokaupasta tilatun tuotteen voi palauttaa myös Hankkijan myymälöihin.

Kaikkia verkkokaupassa myytäviä tuotteita ei ole jokaisen myymälämme valikoimissa.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen ja vaihdettava tuote löytyy kyseisen myymälän valikoimista, voit vaihtaa sen myymälässä. Voit selvittää, kuuluuko kyseinen tuote haluamasi myymälän valikoimaan etsimällä tuotteen verkkokaupasta ja klikkamalla painiketta "Katso tästä myymäläsaatavuus".

Rahojen palautus

Rahat palautetaan samalla maksutavalla, jota ostaessa käytettiin. Palautamme rahat viipymättä vastaanotettuamme palautuksen tai 14 vrk:n sisällä peruuttamisilmoituksesta, mikäli olemme saaneet näytön palautuksesta.

Jos koko tilaus palautetaan, palautamme rahat toimituskuluineen, muussa tapauksessa hyvitetään palautettavan tuotteen hinta. Tämä edellyttää, että palautus on tehty tämän ohjeen mukaan.

Noutamatta jääneet tilaukset

Myymälästä noudettavat tilaukset tulee noutaa 7 vuorokauden kuluessa noutoilmoituksen saapumisesta.

Noutokontista ja -pisteestä noudettavat tilaukset tulee noutaa 6 vuorokauden kuluessa noutoilmoituksen saapumisesta.

Mikäli tilausta ei noudeta myymälästä tai noutokontista/-pisteestä ajoissa, tilaus peruuntuu ja palautamme rahat.

Mikäli lähetetty tilaus palautuu verkkokaupalle, koska sitä ei ole noudettu, tilausta ei lähetetä uudelleen. Palautettavasta summasta vähennetään 20 euroa palautus- ja käsittelykuluja.